• hirek1.png

Az Országos Mentőszolgálat irányítása alá kerülhetnek 2022-től a háziorvosi ügyeletek. A mentőszolgálat kommunikációs igazgatója, Győri Pál elismerte: országosan egységes ügyeleti és sürgősségi rendszer kialakításán dolgoznak – írja a Népszava. A rendszert előreláthatólag Hajdú-Bihar megyében tesztelnék július 1-jétől. Ha beválik, akkor országosan kiterjesztenék, és megkezdődhet az orvosok és a mentőtisztek toborzása. A segélyhívások a mentőszolgálathoz futnának be, és a korábbinál kevesebb helyen működne orvosi ügyelet.

Járásonként egyetlen orvos biztosítaná az ügyeleti ellátást egy helyi központból.
A járási ügyeleti központokban – köztük lenne olyan hely, ami egyben mentőállomás is – kétágyas fektetőkkel kisebb sürgősségi központokat hoznának létre. A betegeket hat órán keresztül megfigyelhetnék, laborparamétereket mérhetnének. Aki közben jobban lesz, hazamehet, aki viszont nem, továbbszállítják a megyei sürgősségi ellátóhelyre.

Fél évig kedvezményesen vásárolhatnak az elfogadóhelyeken a véradók az Önkéntes véradó virtuális kártyával, közölte az Országos Vérellátó Szolgálat (OVSZ). Minden egyes donor jelentkezhet június 14-től a virtuális kártyáért, amelyet telefonon egy ingyenes applikációval lehet megjeleníteni, de akár pdf-formátumban is letölthető avagy plasztikkártya is kérhető belőle. A rendszeres véradók különböző fokozatú, véradási számuknak megfelelő kártyát kapnak, amellyel több száz prémium szolgáltatónál megemelt alapkedvezményben részesülhetnek. A donorok a véradástól számított fél éven belül több, mint ezer kereskedőnél, helyi szolgáltatónál vehetik igénybe a kedvezményt.

A Magyar Falu Program pályázati rendszerében megjelent a Felelős Állattartás Elősegítése alprogram.

Inárcs Nagyközség Önkormányzata támogatja a felelős állattartás népszerűsítését és a fent leírt pályázathoz előzetes igényfelmérést indít. Az igényfelmérés célja a pályázat lehetőségeinek számszerű felmérése községünkben. Nyertes pályázat esetén lehetőség lesz a település lakóinak tulajdonában lévő ebek, macskák ivartalanítására, veszettség elleni védőoltással, illetve mikrochippel történő ellátására ingyen. Kérjük, amennyiben szeretne élni a pályázat nyújtotta valamely lehetőséggel -ivartalanítás, veszettség elleni védőoltás vagy mikrochippel történő ellátás - töltse ki az alábbi igényfelmérő űrlapot.

https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdWaQLwilEo0Y.../viewform

Az igényfelmérő űrlapon egy személy, maximum 3 háziállatára vonatkozó igényét tudja megjelölni. A kitöltés jelen formában igényfelmérés, és nem garantálja a pályázatban való részvételt. Az űrlap kitöltésére június 13. (vasárnap) éjfélig van lehetőség!

Június 14-én nyílt meg az elektromos autók vásárlását támogató pályázat.

A támogatás sávosan érhető el: a lakosság ötszemélyes autóra 12 millió forint vételárig annak maximum 50 százalékát, de legfeljebb 2,5 millió forintot, 12 és 15 millió forint közötti autóra maximum 1,5 millió forintot kaphat. Hétszemélyes autóra 14 millió forintig kapható az ár maximum 50 százaléka, de legfeljebb 2,5 millió forint, 14 és 17 millió forint közöttire pedig maximum 1,5 millió forint.

A kiírás szerint a támogatást magánszemélyek, felsőoktatási intézmények és civil szervezetek, illetve személygépkocsis személyszállítással és taxis személyszállítással foglalkozó egyéni vállalkozók és cégek kaphatják meg.

Általában egy gépkocsira lehet pályázni, civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények azonban 5 darabra is benyújthatnak igényt. A pályázat használt, illetve hibrid autók megvásárlására nem szól, csak új vagy a márkakereskedő, illetve az importőr által tesztautóként saját tulajdonban Magyarországon forgalomba helyezett, tisztán elektromos meghajtásúra. 1200–2000 elektromos autóhoz adhat támogatást az állam.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Kormányablakon felül az Inárcsi Polgármesteri Hivatalban továbbra is lehetőségük van lakcímbejelentést intézni telefonos időpontfoglalást követően. Kérjük Önöket, hogy vegyék figyelembe ezt a lehetőséget, ugyanis a Kormányablakok a jelenlegi időszakban igen túlterheltek.

A Polgármesteri Hivatalban a következő lakcímbejelentési ügyintézésre van lehetőség:

  • Inárcsi állandó lakcím / tartózkodási hely változtatása
  • Inárcsi tartózkodási hely létesítése / megújítása
  • Tartózkodási hely megszüntetése

Telefonszám: +36 (29) 370 – 021